Predstavljanje četverogodišnjih i trogodišnjih programa u šk.god.2024./2025.
Mjesec listopad obiluje brojnim događanjima, a za školsku knjižnicu posebno su značajni oni vezani uz knjigu i čitanje, kao i uz medijsku pismenost. Kada se sve to spoji u jednom projektu, odnosno aktivnosti zadovoljstvo dobro i kvalitetno odrađenim poslom je izuzetno. Tako smo i mi odlučili spojiti dvije nama izuzetno važne manifestacije: Mjesec hrvatske knjige i Svjetski dan animacije u jednu aktivnost koju smo nazvali Čitati-gledati-animirati.
U utorak, 24. listopada u školskoj knjižnici održani su kreativni sati s učenicima 1.j razreda – pomoćnim podopolagačima. Knjižničarka Romina Fic, profesorica Hrvatskog jezika Tatjana Novak i asistentica Iskra Kekez s učenicima su čitale, interpretirale i analizirale jednu od najljepših priča za djecu, Ježevu kućicu. Učenici su izuzetno dobro reagirali na pročitanu priču i aktivno sudjelovali u interpretaciji i iznošenju vlastitih stavova vezanih uz problematiku koju Ježeva kućica obrađuje (nepovredivost doma, domoljublje, poštenje, poštovanje prema tuđim stavovima i imovini…).
Nakon interpretacije učenici i njihove nastavnice željeli su udahnuti novi život priči pa su je odlučili animirati i to dvjema vrstama stop animacije: animacijom likova i kolaž animacijom. Ovom smo prilikom ostvarili međuknjižničnu suradnju s Knjižnicom Nikola Zrinski Čakovec koja nam je posudila likove i scenografiju iz Ježeve kućice izrađenu od konca, odnosno heklanjem, a koju su izradile žene srednje i starije životne dobi, u sklopu programa “Heklice u knjižnici” kojeg provodi Knjižnica N. Zrinski. Heklani predmeti su nas oduševili i učenici su s radošću “namještali” likove i scenografiju kako je to zahtijevao “scenarij”. Radili smo i animaciju kolaž tehnikom, koja je bilo nešto manje atraktivna od animacije likovima, ali su i ovoj radionici učenici aktivno sudjelovali. Da bismo učenicima predočili kakav rezultat radionica mogu očekivati, pokazali smo im animirani film napravljen prema ovoj popularnoj priči. Učenici, baš kao i mi nastavnice, s nestrpljenjem iščekujemo da naši medijski tehničari odrade proces montaže kako bismo vidjeli krajnji rezultat našeg rada: digitalnu slikovnicu i animirani filmić.
Učenici su izrazili oduševljenje ovakvim nesvakodnevnim metodama učenja pa su izrazili želju da uskoro ponovimo neku takvu ili sličnu aktivnost. Naravno, mi smo njihove zahtjeve objeručke prihvatili i već pripremamo novu suradnju u školskoj knjižnici kada ćemo se “družiti” s poznatim hrvatskim pjesnicima i čitati stihove o jeseni te sami stvarati svoju pjesmu. Spomenimo kako je ovo samo jedna u nizu aktivnosti, odnosno blok sati obrade lektire za učenike s poteškoćama u razvoju koje ćemo provesti ove školske godine. Budući da učenici nemaju propisan popis djela za čitanje, a koji bi bio primjeren njihovim doživljajno-spoznajnim mogućnostima, odlučili smo ga sami napraviti, u skladu s njihovim interesima. Osim čitalačkih vještina, razvijat ćemo i one komunikacijske, ali i digitalne kroz različite oblike rada.