Predstavljanje četverogodišnjih i trogodišnjih programa u šk.god.2024./2025.
Diljem svijeta 21. ožujka obilježava se Svjetski dan poezije, koji je 1999. ustanovio UNESCO, iako se u nekim dijelovima SAD-a slavio još početkom 20. st. Taj nam je dan važan i zato što slavimo rođendan našeg pjesnika Ivana Gorana Kovačića pa se od 1964. godine, njemu u čast, održava pjesnička manifestacija Goranovo proljeće. U našoj se školi ove godine po prvi puta obilježio Svjetski dan poezije u obliku medijskog projekta Pjesma kao dom i potomstvo (Vesna Parun), čije su inicijatorice bile profesorice Ljiljana Ille i Emilija Kovač. Uz njih, ključnu ulogu odigrali su i učenici 3.d razreda, medijski tehničari koji su, u okviru predmeta Medijski projekti, osmislili vizualni identitet cijeloga projekta te napravili brošuru.
Aktivnosti toga dana započele su ujutro akcijom Slasni stihovi, u kojoj su učenici recitirali stihove, a za nagradu dobili su kolač i kavu, odnosno čaj. Nakon toga krenule su radionice u kojima su sudjelovala djeca svih uzrasta, od onih vrtićkih preko osnovnoškolskih pa sve do srednjoškolskih. Djeca iz DV Žibeki iz Brezja, zajedno sa svojim tetama i pedagoginjom, sudjelovala su u radu radionice Ilustrirana poezija, čiji su voditelji bili profesori Lucija Berdin i Andrija Večenaj, a zadatak im je bio oslikati pjesmu Grigora Viteza Kako živi Antuntun. Prije ove radionice vrtićkim mališanima učenici naše škole Rea Preksavec, Stella Rojko, Paulina Topolko, Veronika Zrna, Petra Keljar, Ema Šiptar i Luka Škvorc pročitali su nekoliko pjesama te postavili nekoliko zagonetki. Time smo zapravo realizirali drugi projekt koji provodimo uzastopno već nekoliko godina, a riječ je o projektu udruge Naša djeca „Čitajmo svi, veliki i mali“. Voditeljice ovog projekta su profesorice Romina Fic i Darja Šupljika. Održana je i radionica Rađanje pjesme, čiji su voditelji bili poznati međimurski književnik Ivan Kutnjak i profesorica Emilija Kovač, a u okviru koje su nastali odlični literarni uratci. Članovi radionice imali su još jednu zadaću, u suradnji s 4.c razredom; proveli smo interni literarni natječaj za učenike u okviru kojeg je organizatoricama projekta pristiglo sedam pjesama šest autorica, pa su naši literarni kreativci morali presuditi koja je pjesma najzanimljivija. Odluka je bila jednoglasna, a titulu najzanimljivije pjesme ponijela je pjesma Budi moj vjetar, autorice Marije Dombaj iz 3.c razreda. Radionica Video poezija, čiji su voditelji bili Ivan Čondor i Ljiljana Ille, okupila je učenike III. OŠ Čakovec i učenike 3.d razreda – medijske tehničare koji su imali zadatak napraviti videospot za odabranu pjesmu. U okviru radionice Uglazbimo poeziju, pod vodstvom pjesnika i našeg bivšeg profesora Vladimira Mihaljevića te profesorice Martine Pongrac, nastala je pjesma koju su sudionici ove radionice izveli na završnom programu. Posljednja radionica nosi naziv Poezija kao strip, a voditelj je bio profesor Krešimir Hlebec. Polaznici ove radionice imali su zadatak oslikavati pjesme učenica koje su pristigle na naš interni literarni natječaj. Svi radovi nastali u okviru radionica bili su izloženi na izložbi u holu škole, kao i oslikane pjesme poznatih i nepoznatih autora, a koje su oslikali učenici 1. i 2.c razreda, na inicijativu njihove profesorice hrvatskog jezika Tatjane Novak. Među njima je također bilo onih iznimno kreativnih pa se odabir najkreativnije nametnuo sam po sebi. Za najkreativnije oslikanu pjesmu odabran je rad učenice 2.c razreda Jesenije Novak. Na videozidu u holu škole vrtjela se prezentacija o najznačajnijim hrvatskim i svjetskim pjesnicima u pojedinim književnim razdobljima koje su za ovu priliku izradile profesorice hrvatskog jezika Tamara Oletić i Tatjana Novak.
Kulminacija cijelog projekta bio je program u kojem je predstavljen cjelokupni rad na projektu, kao i povod kojim je on proveden. Izvedene su pjesme koje su pristigle na literarni natječaj, a ovoj prilici svoje su pjesme pročitale Ena Jagec i Rea Preksavec te one koje su nastale u okviru radionica. Pročitane su pjesme i naših gostiju – autorica i autora, a cjelokupni dojam zaokružili su učenici III. OŠ Čakovec odrecitiravši nam nekoliko prigodnih pjesama jer smo proslavili i prvi dan proljeća. Osnovnoškolce je za nastup pripremila njihova profesorica Tihana Preksavec.
U večernjim satima upriličen je još jedan nastup, ovaj put uz svjetlost baterijskih svjetiljki i uz pomoć različitih svjetlosnih efekata. Izveden je recital u koje su sudjelovale nastavnice hrvatskog jezika Emilija Kovač, koja je pročitala svoju autorsku pjesmu, Mirela Polgar-Kunčić, Darja Šupljika, Tatjana Novak i Tamara Oletić, knjižničarka Romina Fic, učenice Marija Dombaj i Ivana Radiković, koje su sudjelovale na natječaju te naši kolege Aleksandar Roža i Božidar Glavina, koji su također pročitali pjesmu iz svog autorskog opusa. Program u jutarnjoj i popodnevnoj smjeni vodila je učenica 2.d razreda Zita Treščec.
Spomenimo i to da su svi sudionici ovog projekta dobili prigodne zahvalnice koje su osmislili učenici 3.d razreda, a za vizualni identitet odabran je rad Stelle Rojko, učenice 4.c razreda. Plakat za ovu manifestaciju je osmislio Alen Nikolaus, učenik 4.d razreda.
Naš projekt podržale su i izdavačke kuće Alfa te Mozaik knjiga, kao i naša profesorica Emilija Kovač te im ovom prilikom zahvaljujemo, darovavši nam vrijedne knjige koje su uručene sudionicama literarnog natječaja, pobjednici najkreativnije oslikane pjesme te III. OŠ Čakovec i DV Žibeki iz Brezja. Zahvaljujemo i svima onima koji su se na bilo koji način uključili u ovaj projekt ili dali svoj doprinos. Nadamo se da će ovaj projekt postati tradicijom u našoj školi jer je poezija, po riječima Jacquesa Preverta, „stvarnije i korisnije ime života“.