Predstavljanje četverogodišnjih i trogodišnjih programa u šk.god.2024./2025.
Završni stručni rad - projektiranje interijera - prezentacija
Pozivom Centra za kulturu Čakovec učenicima i mentorima za izlaganje radova različitih tehnika povodom valentinovskog tjedna, prvi puta je isproban idejni koncept izrade tematski stilskog interijera u programu, što je rezultiralo zanimljivim i kreativnim radovima učenika od kojih je CZK Čakovec odbrao niže priložene radove koji su postavljeni u Centru za kulturu Čakovec, te uz druge radove i tehnike doprinijeli ozračju poetsko-glazbene večeri povodom Valentinova.
Odabrani primjeri uređenja interijera na zadani stil i temu povodom Valentinova:
Pripremila: Suzana Šestan, mag.dizajna - savjetnik
Mjerne jedinice se prikazuju u mm, s prikazom mjerne jedinice uz svaki kotni broj po default (što odstupa od klasičnog načina kotiranja), ali za korekcije i pregled te izradu idejnog rješenja koje ne zahtijeva izrazitu preciznost kotiranja konstruktivnih elemenata ova funkcija se pokazala korisnom.
Tako su učenici uspjeli prikazati informacije prostora, dimenzije i površinu pomoću programa Homestyler, dok su ranije genaracije to koristili isključivo program AutoCAD koji je i dalje značajan kod detaljnih konstruktivnih i preciznih nacrta.
U trećoj godini (šk. god. 2022./2023.) učenici su nastavili koristiti program Homestyler, koji se pokazao izvrsnim kako za organizaciju prostora (za koju se primarno počeo koristiti u drugoj godini), prvi puta i za kompleksnije 3D vizualizacije, te su već u 3.godini imali mogućnost prikazati pomoću ovog programa i kompleksnije vizualizacije.
Učenici su napravili kvalitetna funkcionalna i vizualno skladna rješenja interijera i to pokazali kroz program u završnim vizualizacijama.
U nastavku u primjeru je pokazano radno sučelje i rješenje 3D vizualizacije u programu na zadani projektni zadatak rekonstrukcije i projekta interijera kompletnog stana za dva studenta/studentice i završne fotografije renderiranog prikaza.
U drugoj godini naglasak je bio na opremi pojedinačnog prostora, a u trećoj godini (šk. god. 2022./2023.) učenici 3. razreda dizajna unutrašnje arhitekture primijenili su teorijska znanja i praktične vještine u opremi stambenog prostora.
Vizualizacija - radno sučelje – projekcija tlocrta
Vizualizacija - radno sučelje – perspektivni prikaz cijele etaže
Vizualizacija - radno sučelje – perspektivni prikaz dijela prostora
Render prostorija:
Homestyler: https://www.homestyler.com/
Program omogućuje jednostavan rad u 3D prostoru, ima veliku bazu elemenata opreme i uređaja. Uz osnovne smijernice i upute, svi učenici mogu kroz kratko vrijeme (nekoliko dana) savladati osnove rada u programu.
Online aplikacija Homestyler je besplatna u osnovnoj verziji koja zadovoljava potrebe rada, za razmještaj elemenata i organizaciju prostora što je osnova ishoda druge godine predmeta.
Učenici mogu koristiti veliku bazu opreme te napraviti organizaciju i raspored elemenata u prostoru, odrediti međusobne odnose elemenata ovisno o namjeni i aktivnostima u prostoru i odabrati opremu ovisno o željenom stilskom konceptu dizajna.
Za 3D modeliranje samog namještaja učenici u višim godinama usvajaju način rada u složenijim programima za 2D (AutoCAD) i vizualizaciju (SketchUp, 3D StudioMax…).
Rezultati prvih vježbi su su se pokazali izuzetno dobrim, učenici pokazuju više volje za rad jer osim 2D tlocrtnog pogleda mogu i vizualizirati prostor u 3D. Program se može koristiti za osnovni idejni koncept opreme interijera i u višim godinama.
Učenici osim što mogu renderirati rješenje opreme interijera i preuzeti slike uređenja (*u besplatnoj inačici manje rezolucije), mogu podijeliti i poveznicu s mentorom koji može na taj način online pregledati 3D model, izmjeriti udaljenosti elemenata, provjeriti dimenzije opreme i sl.