Predstavljanje četverogodišnjih i trogodišnjih programa u šk.god.2024./2025.
09.05.2024. u Centru za kulturu Čakovec, otvorena je izložba radova učenica i učenika Odjela za likovnu umjetnost i dizajn i smjera Web dizajner Graditeljske škole Čakovec. (poveznica na objavu)
Izložbe likovnih radova koje prigodno prate glazbeni program Majskog muzičkog memorijala „Josip Štolcer Slavenski“ već dugi niz godina potiču afirmirane autore da kroz život i djelo našeg najpoznatijeg skladatelja pronađu vlastitu inspiraciju i istraže svoj likovni izričaj referirajući se na one aspekte njegova stvaralaštva u kojima pronalaze dio sebe. Ovogodišnja izložba i Galerija Centra svoja je vrata otvorila mladim i kreativnim talentima Graditeljske škole Čakovec koji su u svoju potragu za nadahnućem krenuli pod vodstvom mentora iz područja Likovne umjetnosti i dizajna, Grafičke tehnologije i AV tehnologija te osmislili i načinili radove unutar svojih nastavnih predmeta.
Učenici 4.c smjera Dizajner unutrašnje arhitekture odabrali su program za 3D vizualizaciju u izradi tematskih rješenja inspiriranih životom i djelima J. Štolcera Slavenskog. Svoje vizije života i rada našeg umjetnika učenici su predstavili izradom vizualizacija interijera i video animacija.
Izrađene video animacije interijera objavljene su na YouTube kanalu.
Video animacije - poveznice:
Elvira Mihoci: https://youtu.be/c54JZNVitL0
Nera Dolar: https://youtu.be/bA5PenWlUcs
Hanna Lovrinović: https://youtu.be/p8YhSUE62V0
Učenicama smjera dizajner unutrašnje arhitekture 2.c razreda u okviru predmeta Projektiranje interijera u šk. god. 2023.- 24., postavljena je tema "svjetla i sjene" u interijeru.
Prema postavljenom poticajnom konceptu učenice su radom u paru odradile istraživanje koristeći različite vizualne i tekstualne izvore za informacije i inspiraciju. Nakon analize idejnih skica i motiva te mentorskih korekcija, učenice su primjenom različitih materijala, od kartona, drva, metala i izvora svjetla (žaruljice, lampice i sl.), uz pomoć mentorice izradile funkcionalne makete, koje u odgovarajućem prostoru interijera daju vizualne efekte i dočaravaju tematiku svjetla i sjene.
Odabrani radovi prezentirani su na Noći muzeja 2024., a cijeli postav je izazvao velik interes posjetitelja.
Radovi su prezentirani i u okviru tematske izložbe "Laterna Magica" u ožujku 2024. u muzeju Croatia Insula u Prelogu.
Cijeli koncept od postavljanja zadatka, preko istraživanja, izrade i prezentacije dao je učenicama uvid u konkretan nastanak radova. Tijekom razvoja i izrade date su im smjernice na koje trebaju paziti (tehničku ispravnost i preciznost, pedantnost u izradi maketa i sl.) ali i važnosti dobre prezentacije i promocije radova. Također učenicama je to bilo prvo iskustvo načina rada u paru u okviru predmeta, u kojem je došla do izražaja i kvaliteta međusobne komunikacije i tolerancija, pozitivan stav i međusobni poticaj.
Završni stručni rad - projektiranje interijera - prezentacija
mentor: Suzana Šestan, mag. dizajna
Pozivom Centra za kulturu Čakovec učenicima i mentorima za izlaganje radova različitih tehnika povodom valentinovskog tjedna, prvi puta je isproban idejni koncept izrade tematski stilskog interijera u programu, što je rezultiralo zanimljivim i kreativnim radovima učenika od kojih je CZK Čakovec odbrao niže priložene radove koji su postavljeni u Centru za kulturu Čakovec, te uz druge radove i tehnike doprinijeli ozračju poetsko-glazbene večeri povodom Valentinova.
Odabrani primjeri uređenja interijera na zadani stil i temu povodom Valentinova:
Pripremila: Suzana Šestan, mag.dizajna - savjetnik
Mjerne jedinice se prikazuju u mm, s prikazom mjerne jedinice uz svaki kotni broj po default (što odstupa od klasičnog načina kotiranja), ali za korekcije i pregled te izradu idejnog rješenja koje ne zahtijeva izrazitu preciznost kotiranja konstruktivnih elemenata ova funkcija se pokazala korisnom.
Tako su učenici uspjeli prikazati informacije prostora, dimenzije i površinu pomoću programa Homestyler, dok su ranije genaracije to koristili isključivo program AutoCAD koji je i dalje značajan kod detaljnih konstruktivnih i preciznih nacrta.
U trećoj godini (šk. god. 2022./2023.) učenici su nastavili koristiti program Homestyler, koji se pokazao izvrsnim kako za organizaciju prostora (za koju se primarno počeo koristiti u drugoj godini), prvi puta i za kompleksnije 3D vizualizacije, te su već u 3.godini imali mogućnost prikazati pomoću ovog programa i kompleksnije vizualizacije.
Učenici su napravili kvalitetna funkcionalna i vizualno skladna rješenja interijera i to pokazali kroz program u završnim vizualizacijama.
U nastavku u primjeru je pokazano radno sučelje i rješenje 3D vizualizacije u programu na zadani projektni zadatak rekonstrukcije i projekta interijera kompletnog stana za dva studenta/studentice i završne fotografije renderiranog prikaza.
U drugoj godini naglasak je bio na opremi pojedinačnog prostora, a u trećoj godini (šk. god. 2022./2023.) učenici 3. razreda dizajna unutrašnje arhitekture primijenili su teorijska znanja i praktične vještine u opremi stambenog prostora.
Vizualizacija - radno sučelje – projekcija tlocrta
Vizualizacija - radno sučelje – perspektivni prikaz cijele etaže
Vizualizacija - radno sučelje – perspektivni prikaz dijela prostora
Render prostorija:
Homestyler: https://www.homestyler.com/
Program omogućuje jednostavan rad u 3D prostoru, ima veliku bazu elemenata opreme i uređaja. Uz osnovne smijernice i upute, svi učenici mogu kroz kratko vrijeme (nekoliko dana) savladati osnove rada u programu.
Online aplikacija Homestyler je besplatna u osnovnoj verziji koja zadovoljava potrebe rada, za razmještaj elemenata i organizaciju prostora što je osnova ishoda druge godine predmeta.
Učenici mogu koristiti veliku bazu opreme te napraviti organizaciju i raspored elemenata u prostoru, odrediti međusobne odnose elemenata ovisno o namjeni i aktivnostima u prostoru i odabrati opremu ovisno o željenom stilskom konceptu dizajna.
Za 3D modeliranje samog namještaja učenici u višim godinama usvajaju način rada u složenijim programima za 2D (AutoCAD) i vizualizaciju (SketchUp, 3D StudioMax…).
Rezultati prvih vježbi su su se pokazali izuzetno dobrim, učenici pokazuju više volje za rad jer osim 2D tlocrtnog pogleda mogu i vizualizirati prostor u 3D. Program se može koristiti za osnovni idejni koncept opreme interijera i u višim godinama.
Učenici osim što mogu renderirati rješenje opreme interijera i preuzeti slike uređenja (*u besplatnoj inačici manje rezolucije), mogu podijeliti i poveznicu s mentorom koji može na taj način online pregledati 3D model, izmjeriti udaljenosti elemenata, provjeriti dimenzije opreme i sl.