Predstavljanje četverogodišnjih i trogodišnjih programa u šk.god.2024./2025.
26. i 27. travnja učenici Graditeljske škole Čakovec u pratnji mentora Andrije Večenaja mag.dizajna i Kristine Žižek dipl.ing.arh, posjetili su Ljubljanu i upoznali njene javne prostore uz vodstva i kratka predavanja domaćih i slovenskih arhitekata i stručnjaka.
Prva točka putovanja bio je posjet Arhitektonskom fakultetu Sveučilišta u Ljubljani čiju je zgradu i način rada sa studentima predstavila arhitektica doc. dr. sc. Sonja Ifko. Učenici i voditelji su na dar od fakulteta dobili knjigu s pregledom studentskih radova, te vidjeli prednosti razrade projekata kroz izradu maketa i zajedničkog rada studenata svih generacija.
Nešto drugačiji pristup uređivanja javnih prostora grada predstavila je Zala Velkavrh, stručnjakinja za marketing i komunikacije u kulturnom društvu prostoRož. ProstoRož se bavi poboljšanjem kvalitete javnih prostora uzimajući u obzir potrebe lokalnog stanovništva i društva kao cjeline, a način rada se sastoji u manjim prostornim intervencijama kojima zapuštene i neiskorištene prostore pretvaraju u nove gradske oaze za sve stanovnike. U samim intervencijama pri tome osim arhitekata sudjeluju i stanovnici, djeca, te svi drugi zainteresirani.
Šetnjom uzvodno uz Ljubljanicu, učenicima je predstavljen niz različitih javnih prostora koji omeđuju i upotpunjuju Ljubljanicu: pješački mostovi, pješački mostovi s proširenjima za sjedenje, platforme na vodi, paviljoni i vidikovci na nasipima, šetnice, trgovi, tribine uz vodu, pristaništa za riječne brodove.
Učenici su posjetili i kuću najpoznatijeg slovenskog arhitekta Jože Plečnika te osim njegovih projekata upoznali i specifičan karakter čovjeka u potpunosti posvećenog arhitekturi. Uslijedilo je predstavljanje i razgledavanje šireg centra grada i ljubljanskog Starog grada.
Kratak odmor ispred zgrade Muzeja moderne umjetnosti.
Studijsko putovanje u Ljubljanu uvod je u Radionice čiji će fokus biti javni prostori Čakovca.
Više fotografija i podataka o studijskom putovanju pogledajte na slijedećim poveznicama: