preskoči na sadržaj

Graditeljska škola Čakovec

Login

Veliki odmor

GSC-Mobility2020



 Facebook GSC-Mobility2020

GSC galerija

"Umjetnost u gostima"

Radovi učenika

Radovi učenika

Energetska obnova

Oglasna ploča
Projekt CROSKILLS

THE MOBILITY BRIDGE III

Korisni linkovi
Graditeljska škola Č...
Korisni linkovi za s...
Dnevni tisak
Agencija za strukovn...
Agencija za odgoj i ...
Državna matura
Fakulteti i veleučil...
Portali
Časopisi

Facebook stranica_GŠČ



 Facebook GŠČ 

Državna matura
e-Dnevnik:prijave!



 
Posjetite...

Brojač posjeta
Ispis statistike od 28. 9. 2012.

Ovaj mjesec: 6603
Novosti i događanja
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
U Mjesecu hrvatske knjige čitali s „Pčelicama“ i ugostili forum teatar
Autor: Romina Fic, 3. 11. 2022.

Diljem Hrvatske u razdoblju od 15. listopada do 15. studenoga obilježava se Mjesec hrvatske knjige, a posvećen je  hrvatskoj pisanoj riječi. I u Graditeljskoj školi Čakovec ovogodišnji Mjesec hrvatske knjige obilježen je s nekoliko aktivnosti, od toga s dvije veće.


Prva od njih ostvarena 28. listopada kada su nas posjetila djeca iz starije skupine DV Pčelice iz Ivanovca, zajedno sa svojim odgojiteljicama Snješkom Baksa i Melani Varga. Iako smo od samih početaka uključeni u provođenje projekta „Čitajmo svi, veliki i mali“, s ovim smo DV-om po prvi puta ostvarili suradnju i nadamo se da će se nastaviti idućih godina. Prvi od dva susreta koje ćemo održati u sklopu ovog projekta odlučili smo realizirati upravo u Mjesecu knjige. Na početku susreta naši su nam mali prijatelji otpjevali nekoliko prigodnih jesenskih pjesama, a zatim su, da bi ih pripremile za središnju aktivnost - čitanje, 2 učenice 1.c razreda postavile mališanima nekoliko zagonetki vezanih uz životinje. Malo je reći kako su nas oduševili njihova pronicljivost i  izuzetna sposobnost promišljanja i analiziranja. Nakon zagonetki  troje učenika 2.b razreda  je mališanima pročitalo bajku „Miš lavljeg srca“, a koju su oni kasnije, zajedno s knjižničarkom Rominom Fic i profesoricom hrvatskog jezika Darjom Šupljikom analizirali. Zaključci do kojih su došli i način njihova razmišljanja fascinirao nas je i ustvrdili smo kako nema straha da se ova dječica neće snaći u školskim klupama, budući da je riječ o predškolcima.  Generalan zaključak do kojeg su, slušajući bajku, došli je kako nije bitno koliko si tijelom mali, već koliko si srcem i dušom velik i kako samo dobro i hrabro srce može pobijediti svaku poteškoću i strah. Slijedio je kratki predah koji smo iskoristili da se malo zasladimo, ali i da nas mališani poduče jednoj novoj vrsti plesa.  Nakon predaha naši su se vrtićarci uključili u rad radionica stop motion animacije te oblikovanja gline koju provodili učenici 3.b razreda (medijski tehničari) te nekoliko dizajnerica keramike 1., 3. i 4. razreda. Kao rezultat cjelokupnog susreta nastat će zanimljivi  filmovi, a za čiju su montažu i snimanje zaduženi učenici iz 3.b razreda (medijski tehničari). Spomenimo i to da su učenike za čitanje pripremile profesorice Darja Šupljika i Romina Fic, dok je radionicu stop motion animacije osmislila profesorica Ljiljana Ille. Susret je protekao u izuzetno veseloj i opuštenoj atmosferi, a dogovorili smo i novi susret  kada će učenici naše škole gostovati u DV Pčelice.

                Drugi događaj kojeg smo realizirali u okviru ovogodišnjeg Mjeseca hrvatske knjige dogodio se također u petak, 28. listopada u večernjim satima kada smo u našoj školi ugostili forum teatar s predstavom "Imamo li izbora?". Predstava se bavi problematikom nacionalnih manjina – Roma u Hrvatskoj, a izvode je mlade Romkinje i Romi iz Međimurja, Zagreba i Slavonskog Broda, okupljeni/e oko Romske organizacije mladih Hrvatske i Centra za kazalište potlačenih – POKAZ. Predstava se realizirala u formi forum teatra, najpoznatije metoda kazališta potlačenih koje je razvio brazilski dramaturg i dramski pedagog Augusto Boal 1970-ih godina 20. stoljeća. Takav tip teatra poziva gledateljice i gledatelje da aktivno sudjeluju u raspravi o događajima koje vide na pozornici te potiče da svojim intervencijama utječu na njihov razvoj. U predstavi su sudjelovali učenici 2.d, 3.c i 2.e razreda naše škole i, moramo priznati, izvrsno se snašli u ulozi kreatora pojedinih događaja na sceni. Ono što nas je oduševilo je njihova spremnost na prihvaćanje različitosti, na toleranciju, kao i neprihvaćanje uvriježenih stereotipa i predrasuda. Zaista su se prikazali kao pravi prijatelji i humanisti i sigurni smo da su njihovi  profesori, koji su ovaj put ipak imali prvenstveno ulogu publike, bili iznimno ponosni na njih.

Fotografije





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju