preskoči na sadržaj

Graditeljska škola Čakovec

Login

Veliki odmor

GSC-Mobility2020



 Facebook GSC-Mobility2020

GSC galerija

"Umjetnost u gostima"

Radovi učenika

Radovi učenika

Energetska obnova

Oglasna ploča
Projekt CROSKILLS

THE MOBILITY BRIDGE III

Korisni linkovi
Graditeljska škola Č...
Korisni linkovi za s...
Dnevni tisak
Agencija za strukovn...
Agencija za odgoj i ...
Državna matura
Fakulteti i veleučil...
Portali
Časopisi

Facebook stranica_GŠČ



 Facebook GŠČ 

Državna matura
e-Dnevnik:prijave!



 
Posjetite...

Brojač posjeta
Ispis statistike od 28. 9. 2012.

Ovaj mjesec: 7530
Dokumenti knjižnice
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Europski dan jezika – 26. rujna 2013.
Autor: Željka Korent Hozmec, 10. 10. 2013.

Europski dan jezika obilježava se 26. rujna i to od 2001. godine, koja je odlukom Europske unije i Vijeća Europe proglašena Europskom godinom jezika. Cilj je Dana jezika jačati javnu svijest o važnosti učenja jezika, promicati jezičnu i kulturnu raznolikost Europe te potaknuti cjeloživotno učenje jezika. Multikulturalizam, višejezičnost, poštivanje i njegovanje jezične raznolikosti temeljni  su ciljevi Europskoga dana jezika.


Uvjereni da se jezičnim različitostima njeguje i potiče multikulturalnost, jezik se danas smatra ključnim elementom u bogatstvu kulturnog nasljeđa Starog kontinenta. Iz tog se razloga, diljem Europe organiziraju različite aktivnosti poput jezičnih učionica, konferencija i medijskih programa koji se odvijaju tijekom duljeg razdoblja. U podizanju razine javne svijesti o učenju jezika sudjeluju veleposlanstva zemalja sudionica i institucije koje predstavljaju svoje informativne sadržaje i organiziraju kratke jezične prezentacije za posjetitelje. EU ima 23 službena jezika i mnogobrojne druge regionalne i manjinske jezike i dijalekte. Europske institucije godišnje izdvajaju gotovo milijardu eura za prevođenje. Po ispitivanju Eurobarometra iz 2006. godine 56 posto građana EU-a može razgovarati na jednom stranom jeziku, a 28 posto služi se dvama stranim jezicima. Zanimljivo je napomenuti da četrdeset i četiri posto Europljana ne govori nijedan strani jezik. Prednosti poznavanja nekog drugog jezika osim materinskog lako je uočiti. Jezici proširuju um, otvaraju nove horizonte a povećavaju i izglede za zapošljavanje.

Jedan pogled u rječnik dovoljan je da zaključimo kako je leksem jezik višeznačan. Jezik razlikuje čovjeka od svih ostalih živih bića. Proučavanjem jezika u svim njegovim pojavnim oblicima bavi se posebna znanost – jezikoslovlje ili lingvistika, razgranata na: povijest jezika, dijalektologiju, etimologiju, gramatiku, leksikologiju, semantiku i stilistiku. Jezikom se bavi i filologija – znanost koja pomoću jezika proučava kulturno-civilizacijske značajke nekoga društva. Valja naglasiti da je lingvistici jezik objekt istraživanja, a filologiji je sredstvo istraživanja.

  • Jezik je posve ljudski, neinstinktivni način priopćavanja misli, osjećaja i želja s pomoću svjesno proizvedenih znakova. 
  • Jezik je tvorevina kojom se ljudi sporazumijevaju i djeluju jedni na druge s pomoću naučenih proizvoljnih govorno-slušnih znakova. 
  • Jezik je sustavno sredstvo priopćavanja misli ili osjećaja uporabom konvencionaliziranih znakova, zvukova, kretnja ili oznaka razumljivog značenja. 
  • Jezik je sustav znakova koji ljudi upotrebljavaju u jezičnoj djelatnosti.
  • Jezik su riječi, njihov izgovor i načini njihova sastavljanja uspostavljeni dugom upotrebom, kojima se služi i koje razumije određena zajednica.
  • Jezik je artikuliranim znakovima izražen sustav znakova, društveno i povijesno razvijenih, kojima se služe ljudi iste zajednice radi sporazumijevanja. 




[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju